სილაბუსები


ქ.თბილისის 137-ე საჯარო სკოლა


                     s i l a b u s i
kaTedra   maTematikisa da  sainformacio teqnologiebis
saswavlo kursi maTematika     pedagogi  მზია კახელიშვილი
klasi VII      swavlis  safexuri   sabazo
                            saswavlo kursis forma

savaldebulo                     X
damatebiT  arCeviTi                ----
arCeviTi                            ----
fakultaturi                       ----



             saswavlo kursis xangrZlivoba da kvireuli datvirTva

I semestri      14kvira(56sT)                    II semestri     19kvira(76sT)

wliuri          132sT                   kvireul        5sT


                                  Sefaseba

qulobrivi   X                      CaTvliTi       ----

komentariT, daxasiaTebiT  Sefaseba    ----


  
            Semajamebeli   samuSaoebis  raodenoba

Semajamebeli :    I semestri -------  4     II semestri -------6
saswavlo kursis Sefaseba
#
Kkomponentis dasaxeleba
qvekomponenti
I.
saSinao davaleba

II.
saklaso davaleba
·         CarTuloba
·         prezentacia
·         zepiri gamosvla
·         praqtikuli muSaoba
III.
Semajamebeli davaleba
·         testireba

saSinao davaleba
·         აღიქვამს ამოცანის შინაარს. გაიაზრებს და გამოჯნავს ამოცანის მოცემულობას და საძიებელ სიდიდეებს.                                                                                                    (2)
·         გადმოცემისას სწორად იყენებს მათემატიკურ ტერმინებს და აღნიშვნებს            (2ქ)
·         პოულობს, ირჩევს და იყენებს შესაბამის გზებსა და მეთოდებს                               (2ქ)
·         კომპლექსურ, რთულ პრობლემას ყოფს საფეხურებად და ახდენს ეტაპობრივ გადაწყვეტას                                                                                                                      (2ქ)
·         კეთინსინდისიერად ასრულებს დავალებებს (ვადებისა და რაოდენობის თვალსაზრისით)                                                                                                             (2ქ)
 saklaso davaleba
qvekomponentebi
CarTuloba

·         ირჩევს დასაბუთების მეთოდს                                                                                     (2ქ)
·         ზუსტად წარმოაჩენს საკითხის არსს                                                                           (2ქ)
·         თანამშრომლობს თანაკლასელებთან ჯგუფურ სამუშაოებში                                (2ქ)
·         შეუძლია შეძენილი ცოდნის ინტერპრეტაცია                                                          (2ქ)
·         ირჩევს პრეზენტაციის ფორმას. ახდენს პროლემის ფორმულირებას აუდიტორიის გასაგებ ენაზე                                                                                                                 (2ქ)

prezentacia

  • masala kargad aris organizebuli                                  (2q.)
  • masala srulad Seesabameba sakiTxs                                  (2q.)
  • iyenebs mravalferovan sainformacio saSualebebs                   (2q.)
  • amJRavnebs sagnis codnas                                             (3q.)
  • metyvelebs gamarTulad amyarebs kontaqts auditoriasTan         (1q.)

Semajamebeli davaleba
testireba
  • testuri sakiTxebi gaTvlilia qulebze







 
Sefasebis tipebi
ganmaviTarebeli
sityvieri komentari, werilobiTi recenzia, werilobiTi rCevebi, TviTSefaseba, urTierTSefaseba
ganmsazRvreli
saSinao davaleba,  saklaso samuSao,  sakontrolo-Semajamebeli davaleba

                   moswavleTa Sefasebis qulobrivi sqema           
maRali
         10(9,5- 10)        9(8,5- 9)
saSualoze maRali
         8(7,5- 8)          7(6.5- 7) 
saSualo
         6(5.5- 6)          5(4,5 – 5)
saSualoze dabali
         4(3,5- 4)          3(2,5- 3)
dabali
         2,                1

                         saswavlo kursis mizani

1..მოსწავლემ უნდა წაიკითხოს, გამოსახოს, შეადაროს და დაალაგოს რაციონალური რიცხვები პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
2.სხვადასხვა ხერხით შეასრულოს მოქმედებები რაციონალურ რიცხვებზე.
3.შეაფასოს რაციონალურ რიცხვებზე მოქმედების შედეგი; ერთმანეთთან დააკავშiროს ზომის სხვადასხვა ერთეულები.
4.ამოიცნოს და გამოსახოს სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციული დამოკიდებულება.
5.ამოცანის ამოხსნისას გამოიყენოს სიმრავლური ცნებები და ოპერაციები.
6.გაამარტივოს ალგებრული გამოსახულებები და ამოხსნას წრფივი  განტოლებები.
7.განავრცოს და გააანალიზოს ობიექტების  პერიოდული მიმდევრობები და მუდმივი ნაზრდის მქონე  მიმდევრობები.
8.ამოიცნოს გეომეტრიული ფიგურები და მოახდინოს მათი კლასიფიკაცია.
9.წარმოადგინოს გეომეტრიული ობიექტები ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად.
10.მოახდინოს გეომეტრიული გარდაქმნები და გამოიყენოს ისინი ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
11.გამოიყენოს კოორდინატთა მეთოდი ორიენტაციისათვის.
12.ამოხსნას გეომეტრიული ამოცანები სამკუთხედთან დაკავშირებული ცნებებისა და ფაქტების გამოყენებით.
13.მოიპოვოს დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემები.
14.მოაწესრიგოს და წარმოადგინოს თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემები დასმული ამოცანის ხელსაყრელი ფორმით ამოსახსნელად.
15.გააკეთოს თვისებრივ და რაოდენობრივ მონაცემთა ინტერპრეტაცია და ანალიზი ამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით; მოახდინოს მონაცემების ინტერპრეტაცია და ელემენტარული ანალიზი.













saswavlo kursis Sinaarsi
1.   რაციონალური რიცხვები                              (29სთ )
2.   ცვლადიანი გამოსახულება. განტოლება   (37 სთ)
3.   მონაცემთა ანალიზი და სტატისტიკა. სიდიდეებს
შორის დამოკიდებულება                          (15 სთ)
4.   უმარტივესი გეომეტრიული ფიგურები. ღერძული
სიმეტრია და პარალელური გადატანა (16 სთ)
5.   სამკუთხედი                                                (25 სთ)

6.   გამეორება                                                      (10 სთ)
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა:
 
    ) სულ –––                                                     132საათი,   (33 კვირა.)
    ) ძირითადი საათები –––                         112 სთ.
    ) შემაჯამებელი გაკვეთილები –––          10 სთ.
    დ) სარეზერვო საათები –––                       10 სთ.
















                           misaRwevi Sedegebi


1.მოსწავლე კითხულობს, გამოსახავს, ადარებს და ალაგებს  რაციონალურ რიცხვებს პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
2.სხვადასხვა ხერხით ასრულებს მოქმედებებს რაციონალურ  რიცხვებზე.
3.აფასებს რაციონალურ რიცხვებზე მოქმედების შედეგს,  ერთმანეთთან აკავშირებს ზომის სხვადასხვა ერთეულებს.
4.ამოიცნობს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის პირდაპირpროპორციულ dამოკიდებულებას.
5.ამოცანის ამოხსნისას იყენებს სიმრავლურ ცნებებს და ოპერაციებს.
6.ამარტივებს ალგებრულ გამოსახულებებს და ხსნის წრფივ  განტოლებებს.
7.განავრცობს და აანალიზებს ობიექტების პერიოდულ  მიმდევრობებს და მუდმივი ნაზრდის მქონე მიმდევრობებს.
8.ამოიცნობს გეომეტრიულ ფიგურებს და ახდენს მათ  კლასიფიკაციას.
9.წარმოადგენს გეომეტრიულ ობიექტებს ამოცანის კონტექსტის  შესაბამისად.
10.ახდენს გეომეტრიულ გარდაქმნებს და იყენებს მათ ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
11.იყენებს კოორდინატთა მეთოდს ორიენტაციისათვის.
12.ხსნის გეომეტრიულ ამოცანებს სამკუთხედთან  დაკავშირებული ცნებებისა და ფაქტების გამოყენებით.
13.მოიპოვებს დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო  თვისებრივ და რაოდენობრივ       მონაცემებს.
14.აწესრიგებს და წარმოადგენს თვისებრივ და რაოდენობრივ  მონაცემებს დასმული ამოცანის ხელსაყრელი ფორმით  ამოსახსნელად.
15.აკეთებს თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების  ინტერპრეტაციას და ანალიზს ამოცანის კონტექსტის  გათვალისწინებით, ახდენს მონაცემების ინტერპრეტაციას და    ელემენტარულ ანალიზს.








              swavla-swavlebis meTodebi, formebi, resursebi

swavlis meTodebi
moswavleze orientirebuli aqtiuri swavleba
Catarebuli gakveTilebis tipebi: kombinirebuli, Semajamebeli.
zogadad gakveTilis sqema Semdegnairia: motivireba, Temis damuSaveba, Sejameba, gaazreba.
I etapze xdeba Sesaswavli masalis gacnoba, II etapze _ Seswavla, III etapze _ Sejameba.
TiToeuli etapisaTvis gankuTvnilia Sesabamisi savarjiSoebis kompleqti ( savarjiSos SerCeva xdeba rogorc ZiriTadi aseve  damxmare saxelmZRvanelodan. Aaseve igegmeba aqtiuri savarjiSo, romlos mizania moswavleebs interesi aRuZras da moamzados axali masalis gasacnobad da Sesaswavlad)
Semajamebeli gakveTilebi: koloqviumi, testi.
Semajamebeli gakveTilis mizania daexmaros maswavlebels gansazRvros, miiRweva Tu ara nabij-nabij erovnuli saswavlo gegmiT gaTvaliswinebuli Sedegebi. Ddagegmil samuSaoebs moswavleebi asruleben damoukideblad.
swavlebis meTodebi _ tradiciuli (axsniT-ilustraciebiT) da aqtiuri (keTebiT swavleba)

swavlebis formebi
praqtikuli, TamaSi, prezentacia, dialogi da sxva
moswavleTa organizeba _ individualuri, wyvilebi, jgifebi.
moswavleebTan muSaobis meTodebi _ verbaluri, kvleviTi xasiaTis, weriTi aqtivobebi

savaldebulo literatura

me-7 klasis maTematikis saxelmZRvanelo ( g.gogiSvili,
T.vefxvaZe,  i.mebonia, l.qurCiSvili) ,2009 w. gamomc. ‘’inteleqti’’;
 maswavleblis mier TiToeuli moswavlisaTvis individualurad Sedgenili testebi.
damatebiTi literatura da materialuri resursebi
erovnuli da saskolo saswavlo gegma;  maswavlebelTa
profesiuli standarti;  maTematika (s.Tofuria da sxva
avtorebi);  maTematika abiturientebisaTvis (RvaberiZe da
sxva avtorebi);  zogadi unarebi (n.maWaraSvili);
დაფისათვის განკუთვნილი სახაზავი, ტრანსპორტირი და ფარგალი; cxrilebi; kalkulatori;  kompiuteri;  proeqtori;  ekrani.




















თემატური გეგმა

VII კლასი

I-II სემესტრი

პედაგოგი: მზია კახელიშვილი

სახელმძღვანელო: გ. გოგიშვილი, თ.ვეფხვძე, ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი,
მე–7 კლასის მათემატიკა






2011–2012 სასწავლო წელი





თემა
თემატური ერთეული
მიზანი
მიზნის მისაღწევი
გზები
დრო
ინდიკატორები
I.რაციო
ნალური
რიცხვები

















































2.ცვლა
დიანი
გამოსა
ხულება.
ზოგი
ერთი
გეო
მეტრიუ
ლი
ფიგურა.
მონა
ცემთა
ანალიზი
და
სტატის
ტიკა
1.1.ნატურალური
      რიცხვები
1.2.ნატურალური
    რიცხვების
     გაყოფა.
      გაყოფადობის
       ნიშნები
1.3.მარტივი და
      შედგენილი
    რიცხვები.
    უდიდესი საერთო
     გამყოფი და
     უმცირესი 
     საერთო
    ჯერადი
    საკონტროლო
    წერა N1
1.4.მთელი რიცხვები
1.5.მთელი რიცხვის
      მოდული
1.6.მთელი   
      რიცხვების
      შეკრება და
       გამოკლება
1.7.მთელი   
    რიცსვების
     გამრავლება და
     გაყოფა
1.8.სიმრავლე.
     ქვესიმრავლე
1.9.ვენის    
      დიაგრამები
1.10.დადებითი
         რაციონალური
         რიცხვები
1.11.რაციონალური
        რიცხვები
1.12.რაციონალური
         რიცხვის
         ნატურალურ
         მაჩვენებლიანი
         ხარისხი
         საკონტროლო
         წერა N2








2.1.ცვლადიანი
გამოსახულება.
ცვლადიანი
გამოსახულების
მნიშვნელობის
პოვნა
2.2.ცვლადიანი
გამოსახულების
გარდაქმნა
საკონტროლო
წერა N3
2.3.მონაცემთა
ანალიზი და
სტატისტიკა
1.მონაცემთა
შეგროვება
2..მონაცემთა
წარმოდგენა
ხელსაყრელი
ფორმით
3.პიქტოგრამა
2.4.გეომეტრიული
ფიგურები
1.წერტილი, წრფე,
მონაკვეთი, სხივი.
წრფეების
ურთიერთ
განლაგების
შემთხვევები
2.წრფეებისა და
სიბრტყეების
ურთიერთ
განლაგების
შემთხვევები
3.კუთხე. კუთხეთა
ურთიერთგანლაგება
4.მონაკვეთისა და
კუთხის გაზომვა
5.კუთხეთა
კლასიფიკაცია.
მართობული
წრფეები
საკონტროლო
წერა N4



2.5.განტოლება.
  განტოლების
  ფესვი
2.6.წრფივი
ერთუცნობიანი
განტოლება
2.7.წერტილის
კოორდინატები
წრფეზე და
სიბრტყეზე.
განტოლებათა
ამოხსნის
გეომეტრიული
ხერხი
1.წერტილის
კოორდინატები
წრფეზე
2.წერტილის
კოორდინატები
სიბრტყეზე
3.საკოორდინატო
მეოთხედები
2.8.ამოცანების
ამოხსნა
განტოლების
საშუალებით
2.9.ამოცანების
ამოხსნის
სხვადასხვა ხერხი
2.10.ნატურალურ
მაჩვენებლიანი
ხარისხის თვისებები
1.ტოლფუძიანი
ხარისხების
გამრავლება და
გაყოფა
2.ხარისხის,
ნამრავლისა და
შეფარდების
ხარისხი
საკონტროლო
წერა N5
მოსწავლემ
უნდა
წაიკითხოს,
გამოსახოს,
შეადაროს
და
დაალაგოს
რაციონალური
რიცხვები
პოზიციური
სისტემის
გამოყენებით.
სხვადასხვა
ხერხით
შეასრულოს
მოქმედებები
რაციონალურ
რიცხვებზე.
შეაფასოს
რაციონალურ
რიცხვებზე
მოქმედების
შედეგი.
ერთმანეთთან
დააკავშიროს
ზომის
სხვადასხვა
ერთეულები..
























ამოცანის
ამოხსნისას
გამოიყენოს
სიმრავლური
ცნებები და
ოპერაციები.
გაამარტივოს
ალგებრული
გამოსახუ
ლებები და
ამოხსნას
წრფივი
განტოლებები.
განავრცოს და
გააანალიზოს
ობიექტების
პერიოდული
მიმდევრობები
და მუდმივი
ნაზრდის
მქონე
რიცხვითი
მიმდევრობები.
ამოიცნოს
გეომეტრიული
ფიგურები და
მოახდინოს
მათი
კლასიფიკაცია.
წარმოადგინოს
გეომეტრიული
ობიექტები
ამოცანის
კოტექსტის
შესაბამისად.
მოახდინოს
გეომეტრიული
გარდაქმნები
და
გამოიყენოს
ფიგურათა
თვისების
დასადგენად.
გამოიყენოს
კოორდინატთა
მეთოდი
ორიენტაციისა
თვის.
მოიპოვოს
დასმული
ამოცანის
ამოსახსნელად
საჭირო
თვისებრივი და
რაოდენობრივი
მონაცემები.
მოაწესრიგოს
და
წარმოადგინოს
თვისებრივი და
რაოდენობრივი
მონაცემები
დასმული
ამოცანის
ხელსაყრელი
ფორმით
ამოსახსნელად.
გააკეთოს
თვისობრივ
და
რაოდენობრივ
მონაცემთა
ინტერ
პრეტაცია
და ანალიზი
ამოცანის
კონტექსტის
გათვალის
წინებით.


ახალი მასალის
ახსნა, შესწავლა,
განმტკიცება.
საშინაო
დავალების
შესრულება,
კითხვა–პასუხის
რეჟიმში
პრობლემის
გადაწყვეტა.
ცხრილებისა და
დიაგრამის
გამოყენება,
ინფორმაციის
მოძიება,
მიღებული
ცოდნის
სისტემაში
მოსაყვანად და
შესამოწმებლად
დამოუკიდ.
სამუშაოების,
მათემატიკური
კარნახის,
ინდივიდუალ.
ტესტებისა და
საკონტროლო
წერის
ჩატარება.

2სთ

3სთ




3სთ







1სთ

1 სთ
1სთ

3სთ



2სთ



2სთ

2სთ

2სთ


3სთ

3სთ




1სთ









3სთ





15
სთ

1სთ

3სთ









6სთ




















1სთ




2სთ


3სთ


3სთ















3სთ



3სთ


3სთ










1სთ
ნატურალური
რიცხვებისა და
მათი
თვისებების
შესახებ ცოდნის
გაღრმავება.
პოზიციური
სისტემის
წარმოდგენა.
თვლის
სისტემები.
დიდი
რიცხვების
ჩაწერის
ხერხები.
ნაშთიანი
გაყოფის
თვისების
გამოყენება.
უსგ და უსჯ
გამოთვლა.
მთელ
რიცხვებზე
არითმეტიკული
მოქმედებების
მოდელის
დემონსტრირება
რიცხვის
ჩანაწერის
ექვივალენტური
ფორმები, მათი
თვისებები,
გამოთვლების
გამარტივება.
სიმრავლის
ელემენტთა
რაოდენობის
განსაზღვრა.
სიმრავლეთა
თეორიის
ცნებების
გამოყენება
სასრულ
სიმრავლეთა
შორის
მიმართების,
ელემენტსა და
სიმრავლეს
შორის
მიმართების
გამოსახვისას.

ერთუცნობიანი
წრფივი
განტოლების
ამოხსნა.
ალგებრული
გარდაქმნების
და ლოგიკური
მსჯელობის
გამოყენება.
თვისებრივი და
რაოდენობრივი
მონაცემების
განსხვავების
უნარი.
სტატისტიკური
ექსპერიმენტის
ჩატარება.
სხვადასხვა
დიაგრამების
აგება.
კითხვების
დასმა
მონაცემების
შესახებ.
შესაფერისი
რიცხვითი
მახასიათებლე
ბის
არჩევა.
დასმული
ამოცანის
შესაბამისი
ნახაზის აგება
და
ადეკვატურად
გამოყენება.
ბრტყელი
ფიგურების ისე
გამოსახვა, რომ
მათი თანაკვეთა
და გაერთიანება
იყოს
მითითებული.










Комментариев нет:

Отправить комментарий