ქ.თბილისის 137-ე საჯარო სკოლა
s i l a b u s i
kaTedra maTematikisa da sainformacio
teqnologiebis
saswavlo kursi maTematika pedagogi
მზია
კახელიშვილი
klasi VII swavlis
safexuri sabazo
saswavlo kursis forma
savaldebulo X
damatebiT arCeviTi ----
arCeviTi
----
fakultaturi
----
|
saswavlo kursis xangrZlivoba da kvireuli datvirTva
I
semestri 14kvira(56sT) II semestri 19kvira(76sT)
wliuri 132sT kvireulი 5sT
|
Sefaseba
qulobrivi X CaTvliTi ----
komentariT,
daxasiaTebiT Sefaseba ----
|
Semajamebeli samuSaoebis raodenoba
Semajamebeli
: I semestri ------- 4
II semestri -------6
|
||||||||||||
saswavlo
kursis Sefaseba
saSinao
davaleba
·
აღიქვამს ამოცანის
შინაარს. გაიაზრებს და გამოჯნავს ამოცანის მოცემულობას და საძიებელ სიდიდეებს.
(2ქ)
·
გადმოცემისას
სწორად იყენებს მათემატიკურ ტერმინებს და აღნიშვნებს (2ქ)
·
პოულობს, ირჩევს
და იყენებს შესაბამის გზებსა და მეთოდებს (2ქ)
·
კომპლექსურ, რთულ
პრობლემას ყოფს საფეხურებად და ახდენს ეტაპობრივ გადაწყვეტას
(2ქ)
·
კეთინსინდისიერად
ასრულებს დავალებებს (ვადებისა და რაოდენობის თვალსაზრისით)
(2ქ)
saklaso davaleba
qvekomponentebi
CarTuloba
·
ირჩევს დასაბუთების
მეთოდს
(2ქ)
·
ზუსტად წარმოაჩენს
საკითხის არსს
(2ქ)
·
თანამშრომლობს
თანაკლასელებთან ჯგუფურ სამუშაოებში (2ქ)
·
შეუძლია შეძენილი
ცოდნის ინტერპრეტაცია
(2ქ)
·
ირჩევს
პრეზენტაციის ფორმას. ახდენს პროლემის ფორმულირებას აუდიტორიის გასაგებ
ენაზე
(2ქ)
prezentacia
Semajamebeli
davaleba
testireba
|
Sefasebis
tipebi
|
|
ganmaviTarebeli
|
sityvieri komentari, werilobiTi recenzia,
werilobiTi rCevebi, TviTSefaseba, urTierTSefaseba
|
ganmsazRvreli
|
saSinao davaleba, saklaso samuSao, sakontrolo-Semajamebeli davaleba
|
moswavleTa Sefasebis qulobrivi sqema
|
|
maRali
|
10(9,5- 10) 9(8,5- 9)
|
saSualoze maRali
|
8(7,5- 8) 7(6.5- 7)
|
saSualo
|
6(5.5- 6) 5(4,5 – 5)
|
saSualoze dabali
|
4(3,5- 4) 3(2,5- 3)
|
dabali
|
2, 1
|
saswavlo kursis mizani
1..მოსწავლემ უნდა წაიკითხოს, გამოსახოს, შეადაროს და დაალაგოს რაციონალური რიცხვები პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
2.სხვადასხვა ხერხით შეასრულოს მოქმედებები რაციონალურ რიცხვებზე.
3.შეაფასოს რაციონალურ რიცხვებზე მოქმედების შედეგი; ერთმანეთთან დააკავშiროს ზომის სხვადასხვა ერთეულები.
4.ამოიცნოს და გამოსახოს სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციული დამოკიდებულება.
5.ამოცანის ამოხსნისას გამოიყენოს სიმრავლური ცნებები და ოპერაციები.
6.გაამარტივოს ალგებრული გამოსახულებები და ამოხსნას წრფივი განტოლებები.
7.განავრცოს და გააანალიზოს ობიექტების პერიოდული მიმდევრობები და მუდმივი ნაზრდის მქონე მიმდევრობები.
8.ამოიცნოს გეომეტრიული ფიგურები და მოახდინოს მათი კლასიფიკაცია.
9.წარმოადგინოს გეომეტრიული ობიექტები ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად.
10.მოახდინოს გეომეტრიული გარდაქმნები და გამოიყენოს ისინი ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
11.გამოიყენოს კოორდინატთა მეთოდი ორიენტაციისათვის.
12.ამოხსნას გეომეტრიული ამოცანები სამკუთხედთან დაკავშირებული ცნებებისა და ფაქტების გამოყენებით.
13.მოიპოვოს დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემები.
14.მოაწესრიგოს და წარმოადგინოს თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემები დასმული ამოცანის ხელსაყრელი ფორმით ამოსახსნელად.
15.გააკეთოს თვისებრივ და რაოდენობრივ მონაცემთა ინტერპრეტაცია და ანალიზი ამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით; მოახდინოს მონაცემების ინტერპრეტაცია და ელემენტარული ანალიზი.
|
saswavlo kursis Sinaarsi
1.
რაციონალური რიცხვები (29სთ )
2.
ცვლადიანი გამოსახულება. განტოლება (37 სთ)
3.
მონაცემთა ანალიზი და სტატისტიკა. სიდიდეებს
შორის დამოკიდებულება (15 სთ)
4.
უმარტივესი გეომეტრიული ფიგურები. ღერძული
სიმეტრია და პარალელური გადატანა (16 სთ)
5.
სამკუთხედი (25 სთ)
6.
გამეორება
(10 სთ)
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა:
ა) სულ –––
132საათი, (33 კვირა.)
ბ) ძირითადი საათები ––– 112 სთ.
გ) შემაჯამებელი გაკვეთილები ––– 10 სთ.
დ) სარეზერვო საათები –––
10 სთ.
|
misaRwevi Sedegebi
1.მოსწავლე კითხულობს, გამოსახავს, ადარებს და ალაგებს რაციონალურ რიცხვებს პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
2.სხვადასხვა ხერხით ასრულებს მოქმედებებს რაციონალურ რიცხვებზე.
3.აფასებს რაციონალურ რიცხვებზე მოქმედების შედეგს, ერთმანეთთან აკავშირებს ზომის სხვადასხვა ერთეულებს.
4.ამოიცნობს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის პირდაპირpროპორციულ dამოკიდებულებას.
5.ამოცანის ამოხსნისას იყენებს სიმრავლურ ცნებებს და ოპერაციებს.
6.ამარტივებს ალგებრულ გამოსახულებებს და ხსნის წრფივ განტოლებებს.
7.განავრცობს და აანალიზებს ობიექტების პერიოდულ მიმდევრობებს და მუდმივი ნაზრდის მქონე მიმდევრობებს.
8.ამოიცნობს გეომეტრიულ ფიგურებს და ახდენს მათ კლასიფიკაციას.
9.წარმოადგენს გეომეტრიულ ობიექტებს ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად.
10.ახდენს გეომეტრიულ გარდაქმნებს და იყენებს მათ ფიგურათა თვისებების დასადგენად.
11.იყენებს კოორდინატთა მეთოდს ორიენტაციისათვის.
12.ხსნის გეომეტრიულ ამოცანებს სამკუთხედთან დაკავშირებული ცნებებისა და ფაქტების გამოყენებით.
13.მოიპოვებს დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო თვისებრივ და რაოდენობრივ მონაცემებს.
14.აწესრიგებს და წარმოადგენს თვისებრივ და რაოდენობრივ მონაცემებს დასმული ამოცანის ხელსაყრელი ფორმით ამოსახსნელად.
15.აკეთებს თვისებრივი და რაოდენობრივი მონაცემების ინტერპრეტაციას და ანალიზს ამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით, ახდენს მონაცემების ინტერპრეტაციას და ელემენტარულ ანალიზს.
|
swavla-swavlebis meTodebi, formebi, resursebi
|
|
swavlis meTodebi
|
moswavleze orientirebuli aqtiuri swavleba
Catarebuli gakveTilebis tipebi: kombinirebuli,
Semajamebeli.
zogadad gakveTilis sqema Semdegnairia: motivireba,
Temis damuSaveba, Sejameba, gaazreba.
I etapze xdeba Sesaswavli masalis gacnoba, II etapze _
Seswavla, III etapze _ Sejameba.
TiToeuli etapisaTvis gankuTvnilia Sesabamisi
savarjiSoebis kompleqti ( savarjiSos SerCeva xdeba rogorc ZiriTadi aseve damxmare saxelmZRvanelodan. Aaseve igegmeba
aqtiuri savarjiSo, romlos mizania moswavleebs interesi aRuZras da moamzados
axali masalis gasacnobad da Sesaswavlad)
Semajamebeli gakveTilebi: koloqviumi, testi.
Semajamebeli gakveTilis mizania daexmaros maswavlebels
gansazRvros, miiRweva Tu ara nabij-nabij erovnuli saswavlo gegmiT
gaTvaliswinebuli Sedegebi. Ddagegmil samuSaoebs moswavleebi asruleben
damoukideblad.
swavlebis meTodebi _ tradiciuli (axsniT-ilustraciebiT)
da aqtiuri (keTebiT swavleba)
|
swavlebis formebi
|
praqtikuli, TamaSi, prezentacia, dialogi da sxva
moswavleTa organizeba _ individualuri, wyvilebi,
jgifebi.
moswavleebTan muSaobis meTodebi _ verbaluri,
kvleviTi xasiaTis, weriTi aqtivobebi
|
savaldebulo
literatura
|
me-7 klasis maTematikis saxelmZRvanelo (
g.gogiSvili,
T.vefxvaZe,
i.mebonia, l.qurCiSvili) ,2009 w. gamomc. ‘’inteleqti’’;
maswavleblis mier TiToeuli moswavlisaTvis
individualurad Sedgenili testebi.
|
damatebiTi literatura da materialuri resursebi
|
erovnuli da saskolo
saswavlo gegma; maswavlebelTa
profesiuli
standarti; maTematika (s.Tofuria da
sxva
avtorebi); maTematika abiturientebisaTvis (RvaberiZe
da
sxva
avtorebi); zogadi unarebi
(n.maWaraSvili);
დაფისათვის
განკუთვნილი სახაზავი, ტრანსპორტირი და ფარგალი; cxrilebi; kalkulatori; kompiuteri;
proeqtori; ekrani.
|
თემატური გეგმა
VII კლასი
I-II სემესტრი
პედაგოგი: მზია
კახელიშვილი
სახელმძღვანელო: გ. გოგიშვილი, თ.ვეფხვძე,
ი.მებონია, ლ.ქურჩიშვილი,
მე–7 კლასის
მათემატიკა
2011–2012 სასწავლო წელი
თემა
|
თემატური ერთეული
|
მიზანი
|
მიზნის მისაღწევი
გზები
|
დრო
|
ინდიკატორები
|
I.რაციო
ნალური
რიცხვები
2.ცვლა
დიანი
გამოსა
ხულება.
ზოგი
ერთი
გეო
მეტრიუ
ლი
ფიგურა.
მონა
ცემთა
ანალიზი
და
სტატის
ტიკა
|
1.1.ნატურალური
რიცხვები
1.2.ნატურალური
რიცხვების
გაყოფა.
გაყოფადობის
ნიშნები
1.3.მარტივი
და
შედგენილი
რიცხვები.
უდიდესი საერთო
გამყოფი და
უმცირესი
საერთო
ჯერადი
საკონტროლო
წერა N1
1.4.მთელი
რიცხვები
1.5.მთელი
რიცხვის
მოდული
1.6.მთელი
რიცხვების
შეკრება და
გამოკლება
1.7.მთელი
რიცსვების
გამრავლება და
გაყოფა
1.8.სიმრავლე.
ქვესიმრავლე
1.9.ვენის
დიაგრამები
1.10.დადებითი
რაციონალური
რიცხვები
1.11.რაციონალური
რიცხვები
1.12.რაციონალური
რიცხვის
ნატურალურ
მაჩვენებლიანი
ხარისხი
საკონტროლო
წერა N2
2.1.ცვლადიანი
გამოსახულება.
ცვლადიანი
გამოსახულების
მნიშვნელობის
პოვნა
2.2.ცვლადიანი
გამოსახულების
გარდაქმნა
საკონტროლო
წერა N3
2.3.მონაცემთა
ანალიზი და
სტატისტიკა
1.მონაცემთა
შეგროვება
2..მონაცემთა
წარმოდგენა
ხელსაყრელი
ფორმით
3.პიქტოგრამა
2.4.გეომეტრიული
ფიგურები
1.წერტილი,
წრფე,
მონაკვეთი,
სხივი.
წრფეების
ურთიერთ
განლაგების
შემთხვევები
2.წრფეებისა
და
სიბრტყეების
ურთიერთ
განლაგების
შემთხვევები
3.კუთხე.
კუთხეთა
ურთიერთგანლაგება
4.მონაკვეთისა
და
კუთხის
გაზომვა
5.კუთხეთა
კლასიფიკაცია.
მართობული
წრფეები
საკონტროლო
წერა N4
2.5.განტოლება.
განტოლების
ფესვი
2.6.წრფივი
ერთუცნობიანი
განტოლება
2.7.წერტილის
კოორდინატები
წრფეზე და
სიბრტყეზე.
განტოლებათა
ამოხსნის
გეომეტრიული
ხერხი
1.წერტილის
კოორდინატები
წრფეზე
2.წერტილის
კოორდინატები
სიბრტყეზე
3.საკოორდინატო
მეოთხედები
2.8.ამოცანების
ამოხსნა
განტოლების
საშუალებით
2.9.ამოცანების
ამოხსნის
სხვადასხვა
ხერხი
2.10.ნატურალურ
მაჩვენებლიანი
ხარისხის
თვისებები
1.ტოლფუძიანი
ხარისხების
გამრავლება
და
გაყოფა
2.ხარისხის,
ნამრავლისა
და
შეფარდების
ხარისხი
საკონტროლო
წერა N5
|
მოსწავლემ
უნდა
წაიკითხოს,
გამოსახოს,
შეადაროს
და
დაალაგოს
რაციონალური
რიცხვები
პოზიციური
სისტემის
გამოყენებით.
სხვადასხვა
ხერხით
შეასრულოს
მოქმედებები
რაციონალურ
რიცხვებზე.
შეაფასოს
რაციონალურ
რიცხვებზე
მოქმედების
შედეგი.
ერთმანეთთან
დააკავშიროს
ზომის
სხვადასხვა
ერთეულები..
ამოცანის
ამოხსნისას
გამოიყენოს
სიმრავლური
ცნებები და
ოპერაციები.
გაამარტივოს
ალგებრული
გამოსახუ
ლებები და
ამოხსნას
წრფივი
განტოლებები.
განავრცოს
და
გააანალიზოს
ობიექტების
პერიოდული
მიმდევრობები
და მუდმივი
ნაზრდის
მქონე
რიცხვითი
მიმდევრობები.
ამოიცნოს
გეომეტრიული
ფიგურები
და
მოახდინოს
მათი
კლასიფიკაცია.
წარმოადგინოს
გეომეტრიული
ობიექტები
ამოცანის
კოტექსტის
შესაბამისად.
მოახდინოს
გეომეტრიული
გარდაქმნები
და
გამოიყენოს
ფიგურათა
თვისების
დასადგენად.
გამოიყენოს
კოორდინატთა
მეთოდი
ორიენტაციისა
თვის.
მოიპოვოს
დასმული
ამოცანის
ამოსახსნელად
საჭირო
თვისებრივი
და
რაოდენობრივი
მონაცემები.
მოაწესრიგოს
და
წარმოადგინოს
თვისებრივი
და
რაოდენობრივი
მონაცემები
დასმული
ამოცანის
ხელსაყრელი
ფორმით
ამოსახსნელად.
გააკეთოს
თვისობრივ
და
რაოდენობრივ
მონაცემთა
ინტერ
პრეტაცია
და ანალიზი
ამოცანის
კონტექსტის
გათვალის
წინებით.
|
ახალი
მასალის
ახსნა,
შესწავლა,
განმტკიცება.
საშინაო
დავალების
შესრულება,
კითხვა–პასუხის
რეჟიმში
პრობლემის
გადაწყვეტა.
ცხრილებისა
და
დიაგრამის
გამოყენება,
ინფორმაციის
მოძიება,
მიღებული
ცოდნის
სისტემაში
მოსაყვანად
და
შესამოწმებლად
დამოუკიდ.
სამუშაოების,
მათემატიკური
კარნახის,
ინდივიდუალ.
ტესტებისა
და
საკონტროლო
წერის
ჩატარება.
|
2სთ
3სთ
3სთ
1სთ
1 სთ
1სთ
3სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
3სთ
3სთ
1სთ
3სთ
15
სთ
1სთ
3სთ
6სთ
1სთ
2სთ
3სთ
3სთ
3სთ
3სთ
3სთ
1სთ
|
ნატურალური
რიცხვებისა
და
მათი
თვისებების
შესახებ
ცოდნის
გაღრმავება.
პოზიციური
სისტემის
წარმოდგენა.
თვლის
სისტემები.
დიდი
რიცხვების
ჩაწერის
ხერხები.
ნაშთიანი
გაყოფის
თვისების
გამოყენება.
უსგ და უსჯ
გამოთვლა.
მთელ
რიცხვებზე
არითმეტიკული
მოქმედებების
მოდელის
დემონსტრირება
რიცხვის
ჩანაწერის
ექვივალენტური
ფორმები,
მათი
თვისებები,
გამოთვლების
გამარტივება.
სიმრავლის
ელემენტთა
რაოდენობის
განსაზღვრა.
სიმრავლეთა
თეორიის
ცნებების
გამოყენება
სასრულ
სიმრავლეთა
შორის
მიმართების,
ელემენტსა
და
სიმრავლეს
შორის
მიმართების
გამოსახვისას.
ერთუცნობიანი
წრფივი
განტოლების
ამოხსნა.
ალგებრული
გარდაქმნების
და
ლოგიკური
მსჯელობის
გამოყენება.
თვისებრივი
და
რაოდენობრივი
მონაცემების
განსხვავების
უნარი.
სტატისტიკური
ექსპერიმენტის
ჩატარება.
სხვადასხვა
დიაგრამების
აგება.
კითხვების
დასმა
მონაცემების
შესახებ.
შესაფერისი
რიცხვითი
მახასიათებლე
ბის
არჩევა.
დასმული
ამოცანის
შესაბამისი
ნახაზის
აგება
და
ადეკვატურად
გამოყენება.
ბრტყელი
ფიგურების
ისე
გამოსახვა,
რომ
მათი
თანაკვეთა
და
გაერთიანება
იყოს
მითითებული.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий