გაკვეთილის გეგმა მათემატიკაში
VII კლასი
გაკვეთილის თემა
|
რესურსების შექმნა
|
სწავლების საფეხური
|
საბაზო, მე–7–ეკლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
ინკლუზიური მოსწავლე არ არის
|
მასწავლებლის სახელი და გვარი,
სკოლა
|
კახელიშვილი მზია
137-ე საჯარო სკოლა
|
გაკვეთილის მიზანი
|
ირგვლივ მყოფ საგნებში ამოიცნოს გეომეტრიული ფიგურები და სხეულები, დააკავშიროს ისინი სხვა სასწავლო დისციპლინებთან, შეადაროს ემანეთს.
|
გაკვეთილის
შედეგი
|
·
ამოიცნობს ირგვლივ მყოფ საგნებში ან ილუსტრაციებში
მისთვის ნაცნობ გეომეტრიულ ფიგურებს.
·
ჩამოაყალიბებს მიმართებებს ფიგურებსა და დანიშნულებებს
შორის.
·
ასახელებს ფიგურებს და მათგან დამზადებულ სურათებს.
|
ე.ს.გ-შედეგები.
ინდიკატორები
|
? 9. მოსწავლეს
შეუძლია გეომეტრიულ;ი ფიგურების ამოცნობა, მათი სახეობების შედარება და კლასიფიკაცია.
|
წინარე ცოდნა
|
გეომეტრიული ფიგურები და სხეულები
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
იხილეთ ბოლოს
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
მოსწავლეთა მიერ მოტანილი ნივთები.
|
მუშაობის მეთოდი და ფორმა
|
მეთოდი–––„ რისთვის გამოვიყენებდი?“
ფორმა–––ჯგუფური
|
გაკვეთილი მსვლელობა
საკლასო მენეჯმენტი
|
I ფაზა (10 წუთი)
სიის ამოკითხვის შემდეგ ვისმენთ წინა დღის რეფლექსიას მოსწავლეებს ვაძლევ საჭირო ინსტრუქციას და იწყებენ
მუშაობას.
IIფაზა (20
წუთი)
1)
ინდივიდუალური მუშაობა:–თითოეული ნივთის გამოყენების
სხვადასხვა შესაძლებლობების მოფიქრება.
2)
2) ჯგუფებში მუშაობა:–ყველაზე ორიგინალური იდეების
შერჩევა და წარდგენა პრეზენტაციის სახით.
III ფაზა(10 წუთი)
1) უკუკავშირი
რეფლექსიის სახით.
2)
საშინაო დავალება: „ რას შევცვლიდი
დამზადებულ რესურსებში?“
|
განვითარებული
უნარები
|
შემოქმედებითი, კრეატიული, ტრანსფერი, ანალიტიკური
|
შეფასების კრიტერიუმი
1––2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
|
მოსწავლე ამოიცობს გეომეტრიულ ფიგურებს
|
ვერ ამოიცნო
|
ცდილობს ამოიცნოს
|
უმეტესად ამოიცნო
|
კარგად ამოიცნო მაგრამ ვერ გაანალიზა
|
ამოიცნობს და კარგად აანალიზებს
|
ადარებს გეომეტრიულ ფიგურებს საგნებს
|
ვერ შეადარა
|
ცდილობს შეადაროს
|
უმეტესად შეადარა
|
კარგად შეადარა
|
კრეატიულია და სხვადასხვა საგნებს ადარებს
|
მოსწავლე აკავშირებს გეომეტრიულ ფიგურებს საგნებთან
|
ვერ დააკავშირა
|
ცდილობს დააკავშიროს
|
უმეტესად დააკავშირა
|
კარგად დააკავშირა
|
შეუძლია რამოდენიმე საგანთან დააკავშიროს
|
თვითშეფასება
2014 წლის 31 მარტს ჩავატარე მე7–ე კლასში გაკვეთილი
მეთოდით „რესურსების შექმნა“. გაკვეთილს ესწრებოდა სასწავლო ნასილი ქ. წენგუაშვილი
მასწავლებლები: ლ. მამუკაშვილი , ც. მათიაშვილი და ი. რუხაძე.
გაკვეთილი იყო ძალიან საინტერესო და სახალისო, გაკვეთილის
შემდეგ განვიხილეთ აღნიშნული მეთოდი. მასწავლებლების აზრი დაფიქსირებულია შეხვედრის
ჩანაწერში( თან ერთვის)
კვლავ ასეთი მეთოდით გაკვეთილის ჩატარებისა სყურადღებას
გავამახვილებ ჯგუფში ფუნქციების გადანაწილებაზე.
გაკვეთილის გეგმა მათემატიკაში
VIII კლასი
გაკვეთილის თემა
|
ნაშთიანი გაყოფა
|
სწავლების საფეხური
|
საბაზო , მე–8 კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
სპეციალური საგანმანათლებლო საჭირობის მქონე მოსწავლე
არ არის
|
მასწავლებლის სახელი და გვარი,
სკოლა
|
კახელიშვილი მზია
137-ე საჯარო სკოლა
|
გაკვეთილის მიზანი
|
მოსწავლემ შეძლოს ნაშთიანი გაყოფის გააზრება,გაყოფადობის ნიშნების დასაბუთება,ხარისხის ბოლო ციფრის გამოთვლა.
|
გაკვეთილის
შედეგი
|
მოსწავლეს გააზრებული აქვს ნაშთიანი გაყოფა, ასბუთებს გაყოფადობის ნიშნებს, ითვლის ხარისხის ბოლო ციფრს.
|
ესგ
სტანდარტები
|
მათ. VIII.1. მოსწავლეს შეუძლია
პოზიციური სისტემის და რიცხვის ჩაწერის სტანდარტული ფორმის გამოყენება.
|
წინარე ცოდნა
|
გაყოფა, გაყოფადობის ნიშნები, გაყოფის თვისებები
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
ზეპირი, განმავითარებელი, განმსაზღვრელი შეფასების
ანალიტიკური სქემა იხილეთ ბოლოს.
|
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
წიგნი, რვეული , ფანქარი, პასტა, ცარცი, დაფა.
|
მუშაობის მეთოდი და ფორმა
|
სწავლების მეთოდი––– გონებრივი იერიში
კლასის ორგანიზების ფორმა –––ინდივიდუალური, წყვილები.
|
გაკვეთილი მსვლელობა
საკლასო მენეჯმენტი
|
I ფაზა (5 წუთი)
სიის ამოკითხვის
და წინა დღის რეფლექსიის შემდეგ მოკლედ გავაცნობ ბავშვებს გაკვეთილის მიზანს
და მნიშვნელობას.
IIფაზა (10+20
წუთი)
1 ეტაპი
კლასის წინაშე დავსვავ საკითხს “ ყველაფერი გაყოფის
შესახებ“ და ვთხოვ მოსწავლეებს გაიხსენონ განვლილი მასალიდან ის თემები და საკითხები რომლებიც დაკავშირებულია გაყოფასთან.
ფასილიტატორი–– ამ შემთხვევაში მოსწავლე შეუზღუდავად დაწერს მოსწავლეების მიერ დასახელებულ
ყველა თემას, საკითხს დაფაზე.
2 ეტაპი
განვიხილავთ ყველა თემას ცალკ– ცალკე და გავცხრილავთ, მოვახდენთ მსგავსი
თემების დაჯგუფებას და კატეგორიზაციას.
სავარჯიშოები:
მუშაობა წყვილებში: 1) 45678** ვარსკვლავების ადგილას ჩასვით ციფრები
ისე რომ მიღებული რიცხვი უნაშთოდ გაიყოს
45–ზე.
დავაკავშირებთ ყველა თემას ნაშთიან გაყოფასთან, მოიყვანენ
მაგალითებს და განვიხილავ ნაშთიანი გაყოფის თვისებებს.
მუშაობა წყვილებში:2)ამოცანა 19
III ფაზა(10 წუთი)
თითოეული მოსწავლის ცოდნის შემოწმება და შეფასება.თვითშეფასებისსაშუალებით განვიხილავთ ჩატარებული სამუშაოს შედეგს.
უკუკავშირი რეფლექსიის სახით.
საშინაო დავალება: ამოცანა სინთეზსა და შეფასებაზე,.
გვ:22 N=25,26,33,35,36.
|
თვითშეფასება
ჩემთვის განსაკუთრებით საინტერესოა
________________
მინდა უკეთესად ვიცოდე ______________
შემიძლია _________________
მინდა შემეძლოს
_____________________
ინტერესით ვარ
ჩართული გაკვეთილზე, როდესაც _________
როდესაც უყურადღებოდ
ვარ, უმეტესად ამის მიზეზი არის ________________
როდესაც დავალების პირობა გაუგებარია, მაშინ
__________________
შეფასების რუბრიკა
|
1–2
|
3–4
|
5–6
|
7–8
|
9–10
|
გააზრებული აქვს ნაშთიანი გაყოფა
|
არა
აქვს გააზრებული
|
ცდილობს
, მაგრამ ეშლება
|
იცის
მხოლოდ ნაშთიანი გაყოფა,
|
კარგად
იცის ტერმინებიც და აღნიშვნებიც.
|
კარგად
იცის და აანალიზებს კიდეც
|
ასაბუთებს
|
ვერ
აკავშირებს
|
ცდილობს
დაასაბუთოს
|
ნაწილობრივ
ასაბუთებს
|
კარგად
ასაბუთებს
|
კარგად
ასაბუთებს და მაგალითებიც მოჰყავს
|
ითვლის ხარისხის ბოლო ციფრს
|
ვერითვლის
|
ცდილობს,
მაგრამ არ იცის
|
ესმის,
ხვდება, მაგრამ უჭირს
|
შეუძლია გამოთვლა
|
კარგად
წარმოადგენს და განავრცობს მაგალითებზე
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий